Montserrat: volta a la Mòmia

— 09/2022

A continuació descric l’itinerari que vam seguir el Pep Climent i jo el passat 21 de setembre per donar la volta a la Mòmia, empalmant seccions de 18 vies diferents, tot aprofitant l’equipament existent, encara que alguns trams, requereixen autoprotecció.

Cara N.E.

La Mòmia, cara N.O.
La Mòmia, cara N.E.

Inici en una petita balma que hi ha a la cara N (via Ves’t-ho Pensant, 6a expo). Enfilem fins a una vira (via Horxata de Xufa), la seguim flanquejant cap al S i després enfilem fins a un forat (hi trobem dues R equipades). L’entrada també es pot fer directament per la via Horxata de Xufa, que és més fàcil. Continuem 4 metres per una debilitat fins a coincidir amb la via G.A.M. En quest punt cal baixar 4 metres més, per poder accedir a la gran balma de la cara NE (descens en Ae, burins). Muntem reunió aprofitant dos ancoratges de la via Bella Lola i fem una tirada més per la balma (fàcil) per anar a cercar una reunió de la Sylvian (R3). En aquest punt fem un ràpel d’uns 20-25 metres fins al coll de la Momieta.

Cara S.

La Mòmia, cara S
La Mòmia, cara S.

Des del coll de la Momieta sortim cap a la Mòmia per una balma i continuem flanquejant per la placa (Vanitat Oculta, 6a), fins a la fissura de la Santacana, a l’alçada d’un arbre. Seguim la fissura (5+), i quan aquesta es bifurca, saltem cap a l’esperó per anar a cercar una debilitat on ens podem assegurar (roca delicada). Pugem en diagonal (6b trencat i obligat) a caçar un parabolt (via Kumbayà) i flanquegem dos metres més fins un diedre (R5, via Pirenaica). Seguim una debilitat horitzontal (4º) on trobem assegurançes de les vies Cesa i Kung Fu, i finalment guanyem una mica d’alçada, buscant el millor pas per arribar a la fissura de la via Haus Estrems. Desgrimpem fins a una R equipada i continuem flanquejant per la placa en diagonal ascendent (5 expo) fins a una coveta (R7, via Albert Cervera). A mig camí haurem trobat una R de la via Escándalo Público. Passem cap a l’esquerra i seguim la via Cirili Climb (6a), que va a buscar un diedre, i finalment la vira de la Valor (3º) fins al jardinet de la Cara N.O.

Cara N.O.

La Mòmia, cara N.O.

Flanquegem el jardinet, enfilem cap a la balma de la cara N i continuem per la via Normal (4º) fins a arribar al cim.

Material utilitzat

• 9 cintes exprés
  • Totem Cams (del 0.5 al 1.5)